Friday, January 9, 2009

Eξτρημ πλέξιμο

Πριν από μέρες είχα πάει στην Εθνική Τράπεζα για μια δουλειά και η ουρά αναμονής ήταν απίστευτη! Έβγαλα λοιπόν το πλεκτό μου και έπλεκα. Εννοείται φυσικά ότι με κοίταγε παράξενα ο κόσμος! Κάποιες κυρίες μου πιάσανε κουβέντα και με ρωτούσαν διάφορα για το πλέξιμο, τι φτιάχνω, πως το φτιάχνω κλπ και μια άλλη μου πέταξε την εξής ατάκα: «Αχ πλέκετε? Μου θυμίσατε τη μαμά μου στο χωριό!» Δε της απάντησα κατάλληλα, απλά χαμογέλασα και συνέχισα να πλέκω μέχρι να έρθει η σειρά μου... Κι ενώ στην Ελλάδα το πλέξιμο είναι ακόμη παρεξηγημένο και θεωρείται απασχόληση των γιαγιάδων, στο εξωτερικό είναι όχι μόνο δημοφιλές, αλλά έχει περάσει και σε εξτρημ καταστάσεις με δημιουργίες για εσωτερική διακόσμηση, όπως τα πουφ και τα χαλιά που πλέκει η Christien Meindertsma με βελόνες τεραστίων διαστάσεων, και τα χαλιά που πλέκει η Rachel John με αμέτρητα κουβάρια νήμα και τεράστιες βελόνες, με δημιουργίες εκθέματα σε μουσεία, με αντάρτες του πλεξίματος, όπως οι knitta που διακοσμούν δημόσιους χώρους, αφήνοντας την ετικέτα τους, με δημιουργίες από περίεργα υλικά όπως φάιμπεργκλας ....









Κι αν δεν σας ήρθε ακόμη έμπνευση, ρίξτε μια ματιά στις υπέροχες δημιουργίες της σχεδιάστριας πλεκτών από την Σουηδία, Sandra Backlund.




28 comments:

faraona said...

Ευα μου εισαι καταπληκτικη!!!Αυτη η μοντερνα ματια που εχεις για το πλεξιμο με κανει να σε θαυμαζω πραγματικα κορίτσι μου!!!Να οργανώσουμε ενα μοντερνο δρώμενο στην Κερκυρα για το καλοκαίρι?Εισαι?
Πολλα φιλια .
Η τύπισσα που αναφέρεις κατασκευάζει αριστουργήματα!!!

creationsbyeve said...

Νατάσσα μου η ιδέα σου καταπληκτική!!Είμαι!!!!
πολλά φιλιά!!

faraona said...

Ευα κι εγω ειμαι με χίλια ...θα το οργανώσουμε!!!Θα σου στειλω μειλ κι οταν ερθω Αθηνα μεσα στον Φλεβάρη θα συναντηθουμε να τα πουμε οκ?
πολλα φιλια

kiki said...

Έχεις δίκιο. Πράγματι στο εξωτερικό το βλέπουν πολύ πιο θετικά από μας. Μου είχε κάνει εντύπωση στη Γερμανία πριν 2 χρόνια, το πόσα πράγματα πουλούσαν για το πλέξιμο, ακόμα και σε πολυκαταστήματα. Και φέτος στην Αμερική, πάλι σε ένα μαγαζί με είδη για χόμπυ είχε τεράστια γκάμα ειδών για πλέξιμο. Θα την είχες καταβρεί εκεί μέσα!

πουαντερι said...

Τι να λεμε Ευα μου;
οχι μονο μας κοιτανε σαν περιεργα οντα αλλά μας λυπουνται κιολας....
καποτε εμενα μου ειπε καποια δικια μου:αμα σε βλεπω να πλεκεις μου προκαλεις το αισθημα της μιζεριας, η οποια αυτη μετεπειτα αφου ειδε τι επλεκα και της αρεσε.... με παρακαλεσε να της πλεξω και δικοτης.

Φυσικα σαν τοξοτης αυθορμητος που ειμαι της απαντησα: Οχι δεν σου πλεκω γιατι θα σε πουνε πολυ μιζερη οταν σε δουνε να το φορας...

Georgia said...

Eve, may you inspire all the closed minded people around you with your amazing talent and unbelievable beautiful work!! You are very talented. Best of luck to you throughout the new year and always!

Hana Njau-Okolo said...

WOW!!!!!!!

Did you make those fantastic cute little hats? I cannot believe folks in Greece thinking knitting is for old ladies!!! LOL!

And thanks for sharing those amazing inspiring photos. Wow!

Have a fantastic weekend.

Mama Shujaa

Margo said...

Eντυπωσιακά! Απόδειξη ότι οποιοδήποτε υλικό γίνεται ένα όπλο στα χέρια μας. Από μας εξαρτάται πώς θα το χρησιμοποιήσουμε. Στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε υψηλή τέχνη!!
Πραγματικά θα ήταν ενδιαφέρον ένα μοντέρνο δρώμενο για το πλέξιμο, θα έφερνε νέους ανθρώπους κοντά...
Καλό ΣΚ να έχεις Εύα.

kiki said...

Εύα, σου γράφω εδώ αυτό που σου έλεγα στο μπλογκ μου, σε περίπτωση που δεν το δεις εκεί:
Για τη χοληστερίνη: Να σου πω ένα (κοινό) μυστικό; Βρώμη! Η βρώμη (το γνωστό κουάκερ) χαμηλώνει τη χοληστερίνη. Πρόσθεσέ το όπου μπορείς. Στο πρωινό σου, σε ψωμί, σε σούπες, σε γιαούρτι. Σε μπλέντερ άλεσε νιφάδες βρώμης και αντικατέστησε μέρος του αλευριού που χρησιμοποιείς, με αυτό (σε μπιφτέκια λίγο, σε ψωμί, σε ζύμες). Γενικά, όπου μπορείς! Βρώμη και φυτικές στερόλες, είναι κατά της χοληστερίνης!
Ελπίζω να βοήθησα! Φιλιά!

creationsbyeve said...

@faraona: Να βρεθούμε οπωσδήποτε όταν έρθεις Αθήνα, θα χαρώ πάρα πολύ να τα πούμε κι από κοντά!!!φιλιά

@Kiki: Κική μου σ'ευχαριστώ πολύ για την πληροφορία, δεν το ήξερα αυτό για τη βρώμη!!!Θα πάρω τη Δευτέρα!!!σε φιλώ

TinaA said...

Θ'αργήσουν λίγο όπως πάντα, αλλά θα γυρίσουν τα μυαλά κι εδώ. Προς το παρόν θεωρείται trendy ότι είναι πανάκριβο, με λογότυπο, και εκτεθειμένο σε βιτρίνα high πολυκαταστήματος. Εγώ τις προάλλες πάντως το καταχάρηκα όταν είδα μία πιτσιρίκα 18 - 20 χρόνων να πλέκει με το βελονάκι όρθια μέσα στο μετρό! Άρα υπάρχει ελπίδα. Έτσι κιεσύ, παντού με το πλεκτό σου.Οι δημιουργίες στις φωτογραφίες είναι super, μάλλον η μαμά της κυρίας στο χωριό δεν έφτιαχνε τέτοια. Το καλύτερό μου να βλέπω "γιαγιαδίστικες" τεχνικές να συναντάνε φρέσκα, ταλαντούχα μυαλά.

creationsbyeve said...

Tina μου, ευτυχώς η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία!!! Έχουμε όμως πολυυύ δρόμο ακόμη!!

Kreativlink said...

WOAH! Amazing knitwork!

Arctida said...

Gorgeous and so unusual knitted creations! WOW!

StaroftheEast said...

Oh my!!! Awesome stuff!!!

kraplap said...

I love your blogpost ! That video about the mat is cool ! and those Swedish creations ! Knitting means making stretch fabric, and that's the future !!!!!

olivetreegirl said...

Καλά, η τύπισσα φτιάχνει αριστουργήματα! 'Επαθα πλάκα! Να το οργανώσετε το event με τη Φαραώνα, θα είναι τέλεια! Εγώ δεν έχω τολμήσει ακόμα ακόμα να πλέξω δημόσια αλλά θα το κάνω κι αυτό! Πάντως μια μαθήτριά μου, στα 16 της, όταν είδε τα γάντια μου θέλησε να μάθει να πλέκει με βελονάκι, πήγε και πήρε υλικά και τελικά μετά από το μάθημα φυσικής κάνουμε και μάθημα βελονάκι. Κάθε φορά της δείχνω και κάτι καινούριο και η μικρή είναι ενθουσιασμένη! Άρα πράγματι υπάρχει ελπίδα!

sombraluz said...

Θα ξέρεις βέβαια ότι στις ΗΠΑ υπάρχει καθιερωμένη "Ημέρα Δημόσιου Πλεξίματος". Αυτό είναι σύμφωνο με την κουλτούρα τους, που προβλέπει διαφορετικές και πάμπολλες "ημέρες" για τα πάντα.
Στα δικά μας τώρα, ναι είναι θλιβερό. Ίδιες αντιδράσεις, σχεδόν παντού. Γιαγιά, καημένη, Κατίνα. Έρχονται στιγμές που διστάζω να βγάλω το πλεκτό μου μέσα στον κόσμο.Άλλες, πάλι, το κάνω με συνειδητοποιημένο πείσμα. Κουκιά φάγανε και κουκιά μαρτυράνε...
Θα επανέλθω με σχετική ανάρτηση.

ΕΛΕΝΑ said...

Ανθρωποι στενόμυαλοι υπάρχουν και θα υπάρχουν δυστυχώς παντού.
Συνέχισε να κάνεις αυτό που αγαπάς και σε ευχαριστεί, δεν έχεις να δώσεις λογαριασμό σε κανένα.
Οι φωτό σου απίστευτες!!!

Δημιουργία said...

Ευα μου, πόσες φορές το έχω ακούσει αυτό "και η γιαγια μου πλέκει"! Αλλά με αφήνει παντελώς αδιάφορη. Τα πλεκτά κομμάτια όντως είναι φανταστικά!

Anonymous said...

Kalhspera ki apo emema.....
eimai polu enfousiasenh pou diavazw ola auta, eisai kataplhktikh, kai mpravo sou.... shmera anakalipsa to blog sou kai den stamataw na se diavazw!
Edw kai kairo, lew se filous pws 8elw na ma8w na plekw...
gnwrizeis an uparxei kapoio biblio? Yparxei kapoios allos tropos?

creationsbyeve said...

@ Μαρία καλως ήρθες και σ'ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια :)
Χαίρομαι που βλέπω ότι αρχίζει να κερδίζει έδαφος το πλέξιμο!!!!
Βιβλία δεν υπάρχουν πολλά, το μόνο που έχω υπόψιν μου στα ελληνικά είναι το "Πλέκω με τις βελόνες",http://www.greekbooks.gr/BookDetails.aspx?id=185676, αλλά δεν το έχω διαβάσει και δεν ξέρω να σου πω αν είναι καλό ή όχι. Αν είναι καλά όμως τα αγγλικά σου στο amazon.com θα βρεις τα πάντα! Υπάρχουν και πάρα πολλά sites με οδηγίες και βιντεάκια!
Αν μένεις στην Αθήνα, γίνονται και σεμινάρια πλεξίματος στο Kangaroo (στη στοά της Ευαγγελιστρίας) στο κέντρο.Για ό,τι άλλο θέλεις εδώ είμαι :)

creationsbyeve said...

Τίνα, όπως τα λες ακριβώς είναι!
Olivetreegirl, υπάρχει ελπίδα τελικά!!!
Δασκάλα μου ανυπομονώ να απολαύσω σχετική ανάρτηση σου!
Κατερίνα, Μαργκο, Ελενα,Πουαν σας ευχαριστώ!!!!!και σας φιλώ!

ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΜΙΑ ΑΝΑΠΟΔΗ said...

τι ωραια που πλεκουμε , ρε παιδι μου και δεν ανηκουμε στον οχλο, καλα κανουμε
να μας κοιτουν οσο θελουν αν μπορουν ας το κανουν κι αυτοι που μας κοιτουν λιγουλακι περιεργα
μια μερα θα πλεκω κι εγω οπως εσυ και η πουαντερι , που θα μου παει?
επισης σε περιοδους διαιτας , η βρωμη αντικατεστησε , επαξια ολα αυτα που αναφερει η kiki , ειναι νοστιμοτατη, υπαρχουν ενα σωρο συνταγες με βρωμη που ειναι γευστικοτατες

Erna Price said...

gorgeous knitwork!

I've nominated you for a blog award. Please stop by and pick it up!

πουαντερι said...

Δεν φτανει που εχθες ξενυχτισα να μπαινω και να ξαναμπαινω.....
αργεις και σημερα......
τι θα γινει με σενα καλε!!!!!

Μαρινα said...

Ειναι πραγματι πολυ παραξενο,το ποσο πολυ δεν πλεκουν στην Ελλαδα!Υπαρχουν τοσες βιοτεχνιες που φτιαχνουν νηματα και κλωστες Θα επρεπε να εξαγουμε πλεκτα στην Ευρωπη!Εγω παντως βοιθαω να μαθουν πλεξιμο οσο περισσοτερους ανθρωπους γινεται...

Melanie said...

Πραγματικά έτσι είναι. Η καταγωγή μου είναι από την Γερμανία και πάρα πολλές φίλες μου, μαθήτριες και φοιτήτριες πλέκουν και το θεωρούν πολύ φυσιολογικό. Εκεί τις βλέπεις και πλέκουν στα πάρκα, στις πλατείες, στο μετρό και δεν ντρέπεται καμία τους. Κάποια Ελληνίδα φίλη μου όμως μια φορά που είδε ότι έχω το πλεκτό μαζί μου στην στάση του λεωφορείου μου είπε: "Δεν πιστεύω να έχεις σκοπό να πλέξεις εδώ, θες να γίνεις ρεζίλι;". Για αυτό και εγώ τώρα με το Blog μου προσπαθώ να δείξω ότι το πλέξιμο δεν είναι αποκλειστικά για γιαγιάδες.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...